DET BÄSTA JAG VET

Förutom att vara i stallet, rida och kolla på hästurustning så är det bästa jag vet, tro det eller ej, att gå i skolan. Jag är ingen liten pluggis och har knappt brytt mig om att jobba på ordentligt eller få bra betyg. Jag hatar läxor, uppsatser och prov men jag älskar att vara i skolan!
Vad skulle man göra hela dagarna om man inte gick i skolan? Jag skulle dö av uttråkning. Jag trivs verkligen SUPERBRA i min skola och har alltid så galet roligt. Mina vänner är helt galna och tillsammans flummar vi runt, skämmer ut oss och skrattar tills vi gråter. Det är ren L-Y-C-K-A!
Jag tycker även om att lära mig nya saker som jag känner att jag kommer att ha användning för. Dit räknas inte vem som var stadsminister år 1942 eller vilket datum Gustav Wasa dog, inte heller vilka svampar som lever i en barrskog. Men saker som matte, hästens etologi och anatogi räknas dit.
Det är klart att jag inte alltid uppskattar att gå upp halv sju för att åka till skolan, sitta halva nätterna med dom älskade no uppsatserna om hur kärnkraft fungerar och stressa för att hinna klart allt. Men i det stora hela älskar jag skolan! Hur mycket man än längtar till lov och helger så är det alltid lika skönt att åka till skolan igen på måndags morgonen. Nu är det bara en vecka kvar på lovet, en vecka kvar tills man faller in i den underbara vardagen igen!
Kom ihåg att ALLT blir vad man gör det till!


Kommentarer
Postat av: Emelie Jansson

sv; ja det har jag, jag tycker dom är väldigt bekväma just för att det är skinn, dom var mjuka redan från början liksom :)

2011-01-03 @ 10:07:43
URL: http://fjordyy.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0