DRESSYR

Klippte som sagt Sunny idag, gick väll lite sådär. I början stog han stilla men darrade llite i huden ibland så det blev lite ojämt på vissa ställen. Vänstersidan blev nästan helt klar, bara huvudet och mellan benen kvar. Högersidan han jag klippa halsen och halva magen innan han började gå runt, göra ko sparkar och slita ner plankor från väggen.. Han tycker att rumpan är mest obehaglig att bli klippt på och efter endel bråk gav jag upp. Ska klippa färdigt på tisdag när jag kan få hjälp.

Skrittade bort till Vretas ridhus och red lite dressyr där. Tre av mina kompisar satt och tittade på, första gången de ser Sunny i action så jag ville ju att han skulle visa sin bästa sida. Gick dock inte så bra, Sunny gjorde som han vill och jag orkade inte rida seriöst. Men efter typ 5 min kom min dressyr tränare in i ridhuset och då var jag ju tvungen att rida seriöst!

När jag väl ansträngde mig så gick han faktsikt väldigt bra. Vissa stunder blir han stressad och väldigt springlad, men det är den han är. I mellan alla anfall gick han iaf superbra! Galoppen gick kanon efter ett tag, lite fort dock men den blir finare och finare! Idag var jag riktigt stolt över honom (:

Vi får inte till något bra stöd på yttersidan och det blir därför lite vingligt, bogar här & där och ojämna volter. Speciellt volter i högervarv blir väldigt små. Men det är bara att jobba vidare på!

För att vara lite självgod så tycker jag att min sits och ridning har blivigt mycket bättre! Jag har lärt mig att rida i dressyr sadeln och rätar upp mig. Händerna vek jag inte in till cykelstyre och blev därför inte spänd i armen = ingen smärta!!!

Vi ahr utvecklats så otroligt mycket tillsammans, och än är vi inte färdiga! Hoppas på att jag kan rida dressyr träning på onsdag och även dressyr i Vretas ridhus på söndag. Ska fixa film från något av tillfällena också! Kameran ville inte fungera idag när Sofia skulle filma :(

Har så dåligt med bilder på den här datorn, men denna stämmer idag också!


Kommentarer
Postat av: Sofia

ja damp på den!! :( försök få den att funka till fredag kanske vi kan filma då, om han är på bra humör :)

2011-01-17 @ 10:12:30
URL: http://sofiasenneberg.blogg.se/
Postat av: Klara

Vilken otroligt gullig häst! Har tyckt att det täcket har en ful färg innan, men din passade verkligen i det! Kanske man skulle investera i ett ändå, haha!



Jobbigt med klippningen, har en herre som är likadan! Eller han är inte rädd, men han tröttnar ganska så fort, haha..

2011-01-18 @ 19:22:25
URL: http://klaraskrabater.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0