EN BRA BLOGG

Det finns väldigt många bloggar och vissa är bra, vissa mindre bra. Jag läser nästan bara hästbloggar och har mina favoriter. Antigen känner jag personen bakom bloggen eller så är det en väldigt intressant blogg.

Det jag tycker gör en blogg bra är helhetsintrycket, inriktingen och såklart inläggen. Jag gillar, såklart, bloggar med bra uppdatering flera gånger om dagen. Det bästa som finns måste vara att gå in på en blogg där det alltid finns ett eller flera nya inlägg. Men eftersom att man inte borde sitta vid datorn hela tiden är tidsinställningen man kan ha superbra! Använder det på tex detta inlägget..

En fin design gör väldigt mycket för en blogg. Den ska göra det intressant att börja läsa bloggen och sedan ska innehållet ta över och behålla läsarna. En blogg med mycket bilder är också roligt, speciellt om det inte är samma bilder hela tiden. Men det är inte alltid så lätt att fixa ;)

Jag gillar som sagt hästbloggar, mode, skönhet och nyaste skvallret från Stockholm är inte direkt något jag ängnar min lediga tid åt.. Istället gilalr jag att läsa om hästutrustning, andras framgångar och att få insperation. Insperation tycker jag är viktigt att man ska få från bloggar, och jag tror även att det är något man får av de flesta bloggar, det kan vara allt från hur duktig man vill bli i dressyr till utrustnings matchingar och vardags mys. Jsg tycker inte att en bloggare måste vara en duktig tävlingsryttare, tävlingar är inte hela värden. Framgngar och motgångar gillar jag att läsa om, problemlösningar på vägen och framför allt, glädje!

En sista sak jag tycker är viktigt är attityden hos bloggaren och formuleringen på texterna. Jag vill inte sitta och läsa bloggar som hackar ner på andra människor och medvetet pekar ut någon. Men samtidigt ska man få säga om man tycker att det tränset är fult, om man inte gillar Scapa schabrak eller om man inte stödjer en viss typ av träningsmetod. MAn ska få säga sina egna åsikter även om storbloggarna har det tränset eller schabraket. Man ska få säga vad man tycker, så länge man inte trycker ner någon annan. Något jag absolut inte vill ha på denna bloggen är skitsnack och nertryckningar om andra personer, för det tycker jag är helt FEL. Jag ska inte sitta här i min soffa och trycka ner någon genom att skriva en massa dissar och skitinlägg på min blogg. Uppfattar ni att jag gör det någon gång, säg till! Men kom ihåg, jag får tycka att det schabraket är fult utan att jag trycker ner någon.

Jag försöker själv hålla en glad och positiv känsla i mina inlägg, även om jag dissar saker och får mina små utbrott. Jag vill bli sedd som en glad och trevlig tjej som vågar bjuda på sig själv. Jag skriver utifrån mina tankar och åsikter, min smak och mina erfarenheter. Jag är jag, ingen annan! Och jag hoppas att ni uppskattar att jag är ärlig och är mig själv i bloggen, för gilalr ni inte mig tänker jag inte låtsas vara någon annan, då kan ni ju lika gärna läsa någon annans blogg! ;)


Kommentarer
Postat av: Isa Hjortsäter

2011-01-27 @ 22:21:56
URL: http://equuselite.blogg.se/
Postat av: Isa Hjortsäter

Riktigt bra inlägg!

Första gången jag läser din blogg och det är inte sista heller ;)

Tycker du verkar vara en glad tjej med positiv inställning.



2011-01-27 @ 22:23:12
URL: http://equuselite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0