HALT

Rubriken menar inte att någon är halt, utan att det är halt ute.
Idag lånade jag som sagt Candy och skulle rida ut med min syster på Sunny. Vi hade lite kort om tid så ändrade planer och tänkte rida en sväng längst kanalen och sen upp i skogen. Blev tyvärr ingen ridning då Candy inte har några skor, alltså inga broddar, och det inte gick att ta sig från stallet. Gick inte heller att ta sig till ridhuset då min syster parkerat bilen för nära väggen så man inte kunde gå i snödrivan framför. Där det är skottat var det klar is och man fick inget säste alls. Hade vi kommit till kanalen had det gått, men vi vågar inte riskera det.
Medans jag sadlade av och släppte ut lilla Candy i hagen så red Louise lite längst kanalen på Sunny (han har broddar). Sen åkte jag skidor bakom honom ett varv i en hage och tillsist avslutade Louise med lite bus galopper i hagen :)

Två bilder från idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0