MARTINGAL MED PLATTA

En sak jag länge undrat över är varför vissa har en platta fram på martingalen. Har hört att det är för att de inte ska bita i martingalen, men jag har aldrig sett en häst som ens tänkt tanken på att bita tag i den?
Borde det inte bli svårt med ledande tygeltag med den som håler ihop tyglarna?
Sista anlednignen jag kan komma på är att det är snyggt, men det är det ju inte.

Nej, jag blir inte klok på det. Ni får gärna hjälpa mig att fatta vad man ska ha den till.
Är det någon av er som har en sån, och isf varför?


Kommentarer
Postat av: Erika

Intressant fråga.

Har dock ingen förklaring till varför man har en sån martingal.



Sjukt ful är den i alla fall :P

2011-01-28 @ 18:29:47
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: c

man har en sån platta för att på en "vanlig" martingal så åker ju martingalgrejjerna på sidan om hästens hals när den drar upp huvudet och om den har en smal hals. Så med plattan stoppar man hästar med smal hals att dra upp huvudet... det är min teori iaf :) hoppas du förstod

2011-02-08 @ 16:03:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0