MINA RIDSTÖVLAR

Jag tänkte att jag kunde berätta lite om vad jag rider i för ridstövlar. Jag har två stycken olika stövlar, ett par läder ridstövlar och ett par Tretorn stövlar. Jag rider inte bara i ridstövlar utan har också ett par vanliga ridskor från Hööks som jag brukar använda ibland.



De första ridstövlarna jag köpte var dessa från märket Sergio Grasso av modellen Bergamo. Från början var det inte meningen att jag skulle ha sånna här men de jag egentligen hade beställt passade inte riktigt så jag började prova lite andra och fastnade då för denna. Jag tycker att stöveln är riktigt snygg och något som är bra men som antagligen bara jag tänker på är att märket som är på stöveln inte är speciellt stort (tycker det är fult med stora märken på tillexempel ridstövlar, träns och stigläder). Något som jag också gillar med stöveln är att den sitter åt runt vaderna och gör att de ser smala ut utan att det känns trångt. Stöveln är gjord i kalvskinn och ska därför vara väldigt smidig och mjuk. I början fick jag skavsår i knävecken för att de var så höga i skaften men nu när jag har ridit i dem ett bra tag har dem sjunkit och satt sig bra, det tog dock ett bra tag vilket kan vara ett minus.

Du hittar stöveln här för ca 4200 kr.


Mina Tretorn stövlar köpte jag hösten 2010 dels för att jag hade velat ha dem länge och tycker att dem är snygga men också för att jag ville ha ett par ridstövlar att rida mer i hemma då läderstövlarna lätt blir repiga och inte tål lika mycket utan att de blir fula. Självklart köpte jag dem inte bara för att rida ut med utan även för att träna och tävla i! Jag har ännu inte ridit i dem så jätte mycket så de har inte riktigt hunnit sätta sig ordentligt men jag tycker ändå att dem är väldigt sköna. Det jag har märkt som är ett minus med dessa stövlar är att jag lätt drar upp hälarna vid hoppningen istället för att trampa ner dem, men det kanske bara är jag.

Du hittar stöveln här för 2998 kr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0