PROVIVA

En kompis berättade för mig igår att dem brukar ge A-fil till sina hästar när det är dåliga i magen. Det innehåller nämligen bakterier som är bra för magen och som stöter bort de onda och skadliga sjukdomme bakterierna. När jag kom hem så googlade jag lite på det och hittade att flera gjorde det. Hittade även, på älskade bukefalos, att när hästarna slutar dia och kroppen förändras blir de laktosintoleranta. Istället kan man ge ProViva som innehåller samma goda bekterier fast saknar laktos.

En tanke väktes i mitt huvud och idag köppte pappa ett paket ProViva till Sunny. Jag tror inte att det är nån super grej men kan det hjälpa Sunny att bli mer skyddad mot smittan som går i skolans stall vore det toppen!

Jag ska bara ge det nu under tiden som skolans hästar är sjuka. Men kan även tipsa andra om att ge det i fall att hästarna skrapar mycket i snön och pillar runt med mulen i hagen.  Smittan vi har kommer nämligen från marken eftersom att det inte är någon tjäle iår. Mellan snön och marken bildas mögel som innehåller virus.

Tror ni det kan hjälpa?


Kommentarer
Postat av: Klara

Väldigt intressant tips! Hur mycket ger du om dagen?

2011-01-23 @ 11:36:16
URL: http://klaraskrabater.blogg.se/
Postat av: Erika

ah intressant tips. :) de ska jag komma ihåg.

min man bli lite dålig, när hon går ut o få lite mer gräs i magen o så.

2011-01-23 @ 17:29:51
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Johanna

Väldigt intressant :)

Hur mycket ger du? vilken proviva?

Älskar din blogg!



Kram, Johanna

2011-03-18 @ 21:19:37
URL: http://lavenza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0