SÖNDAG

Idag har jag haft stalljour hela dagen precis som igår, fast jag slutade vid 4 isället för vid 7. Idag fick vi även rida en dressyr lektion för Malin, hon som jobbade i stallet i helgen + tränaren jag rider för på Sunny.

Jag fick rida lilla Cleo, min favorit häst på skolan! Jag har ridit henne 4 gånger nu och tycker bara om henne mer och mer. Hon är pigg, på tårna ochär väldigt känslig men när hon slappnar av går hon superfint, precis som jag tycker att hästarna ska vara!

Vi red fram självständigt på fyrkanten och stora volterna, sen red vi mycket serpentinbågar och avslutade med att flytta bakdelen i trav. Svårast var nog serpentinerna och att få henne rakställd på medellinjen. Hon flöt gärna ut lite och ville inte riktigt ta stöd på yttertygeln men det gick bra iaf. Galoppen gick superbra och hon hoppade bara fram ca två steg, framsteg! Nedsittningen i traven var också väldigt svårt då jag knappt kan det x) Jag vill gärna bromsa in henne och då börjar hon att kaxa emot i munnen, springer upp och ner med huvudet och utåtställd. Istället kom jag på att jag skulle rida fram henne mer så hon fick bra undertramp och det blev lättare för mig att sitta ner. Att flytta bakdelen gick faktiskt ganska bra då jag knappt kan göra sånt, har inte riktigt koll på hela kroppen :P

Jag är iaf supernöjd och vet om vad jag behöver träna på och vad jag gör för fel, men det är lättare sagt än gjort! Jag hoppas att jag får rida henne mer eftersom det är bra träning för mig, för att hon inte ska slänga med huvudet och streta emot i munnen måste man rida på även fast hon har frammåtbjudningen. Jag är ju itne direkt van vid att driva hästen hela tiden eftersom att det inte fungerar på Sunny förrens han är riktigt arbetsvillig och trött.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Sv: haha ja det är du ;)



Jag läste på den där bloggen och känner att det är en träning som tar väldigt mycket tid och tid är just nu det jag inte har. Man vinner säkert på det i längden men just nu vill jag bara få det att funka! jag ska prova med join up, vet faktiskt att det heter det men eftersom jag behöver få mer kontakt med honom överhuvudtaget blir det NH. vi får helt enkelt se hur det går. :)

2011-01-23 @ 20:17:15
URL: http://sofiasenneberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0