STALLJOUR

Idag har jag jobbat i skolans stallf rån 8 till 7 = Dålig uppdatering.

På morgonen började vi med att fodra och packa påsar, sen åt vi frukost efter det släppte vi ut alla hästar som inte skulle ridas. När alla hästar var ute förberedde vi för ridning och motionerade de hästarna lite på slingan. Innan lunchen hann vi även att mocka och kratta/soppa färdigt hela vita stallet. Efter lunch fixade vi iordning det röda stallet och packade resten av alla påsar. Sen tog vi in hästarna pga dåligt väder och vid halv 4-4 fodrade vi eftermiddag. Sen slutade vi egentligen men jag hade kvällsfodring också. På rasten gick vi till ICA i Brunnby och köpta mat till Elli och Lisa, sen fikade vi och snackade skit i någon timme. Halv 7 fodrade vi kvällen och sen åkte jag till Sunny.

Stalljouren är inte så jobbigt som det låter, trots att vi bara är 9 stycken på ca 70 hästar. Det jobbigaste är att det tar så mycket tid som man heldre hade velat göra annat på. Men håller man på med hästar så måste man offra sig, vi har det ju bara en vecka per termin. Fast jag tycker att det är lite konstigt att för oss är det obligatoriskt medans i gris och ko stallen är det frivilligt och man får bra betalt. 

Hästen jag red heter Cutex och är en stor gammal dressyrhäst. Superfin att rida och väldigt lättriden. Han gör allt man ber honom om och är inte hästen som stretar emot eller hittar på några hyss. En häst jag gärna rider dressyr på någon gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0