STORHÄST

Idag är det den 7de januari. Det betydet att det har varit en vecka på det nya året. En vecka på 2011. Tvåtusen elva är ett nytt år, med nya möjligheter. I ridsporten bli det även nya gränser.
I år får inte 92orna tävla ponny.
I år är det 93ornas sista ponnyår.
Och i år har 94orna bara två ponnyår kvar.

Många människors liv ändras där vid midnatt den 31 december. Ponnyer säljs och vissa behålls, beroende på vad ryttaren har för mål med ridningen. Vissa vill komma långt, och andra nöjer sig med att träna, ha roligt och hoppa CR.
Jag, som är född 94, har BARA två år kvar på ponny. Men jag har redan storhäst. Jag är 165 lång och väger inte speciellt mycket, jag skulle absolut kunna rida ponny, utan tvekan. Men det är faktiskt lite roligare med storhäst tycker jag! Jag har heller aldrig haft någon riktig ponny tid. Min ponny tid bestog av klubbtävlingar och CR. Den enda lokala jag har startat var 2010, där jag inte ens kom över första hindret i LC. Men jag lider inte för det. Jag rider för att det är roligt och nöjer mig med träningar, uteritter och CR. I år hoppas jag dock komma iväg på lite lokala, för skojjs skull!
Mina mål är att rida nolla/ godkänt upp till LC/LC. På storhäst eller ponny, vem bryr sig?

Trots att det känns mycket mer seriöst med storhäst så är det skönt att inte ha den stora frågan knagande i bakhuvudet, ska jag sälja min älskade ponny när jag fyller 18? Om jag nu skulle få för mig att tävla.
Och om jag vill ha ponny senare, så är det bara att köpa det. Jag är ingen tävlings människa, jag rider för att det är roligt och inte för att samla rosetter på väggen.
Visst vore det roligt med ponny och tävla ponnytävlingar. Men jag har ju värdens finaste häst, vare sig han är 145 eller 165! :)
/ Sarah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0