TÄNK PÅ SÄKERHETEN!

Min hästlärare i skolan är en ung skåning som är väldigt pedantisk och säkerhetsberoende. I våran klass brukar vi skämta lite (okej, ganska mycket) om säkerheten och slänga ur oss orden "tänk på säkerheten!" väldigt ofta.

Igår på stalljouren skulle jag visa hur man inte skulle göra. Klant som jag är visar jag ju praktiskt och det slutade med en knappt rörlig tumme, en fläskläpp, två tänder utslagna och halva framtanden sönder smulad. Ibland ska man helt enkelt inte få sin insperation av tecknade serier utan tänka på säkerheten. Det är inte så superbra för säkerheten att göra något först och tänka efter, men sån är jag!

Vad jag gjorde tänker jag inte skriva ut då det var väldigt dumt och klantigt av mig. En sån sak man helt enkelt inte ska göra, men som jag gör ändå. Helt idotförklarad vill jag inte bli av mina bloggläsare!

Jag måste helt enkelt börja tänka lite mer och inte saker som är dömda att misslyckas i säkerhets synpunkt. Jag kommer att få ett stort fett IG på kursen arbetsliv & säkerhet osm vi läser nu.. :S



Kom ihåg, tänk på säkerheten! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0