TÖMKÖRNING

Blev i morse sugen på att tömköra idag, sagt och gjort, jag tömkörde Sunny. Fick låna en snodd/halsförlängare av Anna. Första gången jag sett honom med någon form av hjälptygel, om man gör som jag och inte räknar martingal som hjälptygel.

I början var han ganska dum och svängde åt det håll han köde för, när han ville. Efter ett tag släppte han efter och det gick ganska bra. Skrittade mest och tog bara några varv på lilla volten i trav, han travade lungt men inte så fint :P

Pratade lite med Gith sen och hon ska förhoppningsvis hjälpa mig att tömköra lite, ska även försöka få tag på någon som är bra och kan träna mig. Blir lättare till våren när snön smält och man kan vara i paddocken, där är det inga stolpar i vägen (;


Kommentarer
Postat av: Sofia

tömköra är bra! :D vi kan lära oss tsm! :)



Sv: nej de är underbara <3

2011-01-15 @ 21:26:09
URL: http://sofiasenneberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0