TRAVKÖRNING

Den enda lektionen jag var på idag var travkörning, förutom stalltjänsten då. Jag tycker det är roligt att vi inte bara rider och helt ärligt är jag glad över att jag missade hoppningen och inte travkörningen!

Jag körde själv för första gången och valde ett litet russ som heter Shot Gun. Valde honom för han hade roligast namn, hehe x) Han är tydligen ganska seg och lat men jag tyckte han pinnade på bra och ville gärna springa ikapp dom andra. Vi körde lite på slingan och gash så kul det är! Varmbloden är lite smått läskiga att köra för man ser inget förutom en stor fet rumpa medans ponnyerna är snälla och söta! :)
Nästa vecka har vi skolkörning och veckan efter tror jag vi har travkörning igen, hoppas det! Jag tycker det är minst lika roligt att köra som att rida, speciellt i skolan. Har ju hållt på endel med trav genom att vara hästskötare och så, tycker det är riktigt kul! Funderar på att ringa till Ralf som jag hade min praktik hos i höst och fråga om jag får komma och hjälpa till lite i sommar, bra tidsfördriv + att man lär sig massor.

Tänkte ta en bild på när jag kör Sunny, men har ingen på datorn. Här är iaf V.I.P.Xing en tävlings kväll på Mantorp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0