PRESENTATION OM MIG

Sarah heter jag om någon missat det. Jag är född den 13 oktober 1994 i Linköping, där jag har bott hela mitt liv och fortfarande gör. Med en mamma från Frankrike pratar jag och förstår flytande franska, räknas även som fransk och har franskt pass + medborgarskap. Själv anser jag mig dock vara Svensk. Jag bor i en Villa i stan med mamma, pappa och saknade av min syster som flyttat till England.

Vardagarna spenderar jag på Vretagymnasiet där jag läser en knasig blanding av naturbruk, häst och naturvetenskap. Jag trivs som fisken i havet och har alltid lika roligt med mina underbara vänner. Är jag inte i skolan så är jag hos "min" häst Super Sunflower. Han är min, men min syster och mamma äger honom. Sunny, som han kallas, är en ridtravare på 12 år som gick på travet från 2 års ålder tills han var 7. Han har även provat på monté men att springa på bana passar honom inte då han är stressad och hetsig av sig. Men med kärlek och lugn miljö är han snäll och go. Idag tränar vi mest dressyr och jag hoppas att vi under 2011 ska tävla lite i dressyr, hoppning, distans och TREC. Mer om honom får ni veta senare.

Är jag inte i stallet så sitter jag framför min älskade dator eller är med mina älskade vänner. Jag är väldigt bra på att göra absolut ingenting! Jag är en helt vanlig person som lever mitt ganska ointressanta liv :p

Som person är jag bitchig och elak. Eller ja, vissa verkar se mig så. Var dem har fått det i från vet jag inte, men att de inte känner mig är en sak som är säker. Sista möjligheten kan vara att de är falska och bitchiga mot mig! ;) Vissa verkar även tro att jag är farlig, men det är bara skrattretande. Vad skulle lilla jag kunna göra?

Jag är för det mesta glad och väldigt flummig, folk verkar tro att jag är trög och inte helt normal. Men jag är bara en helt vanlig person som älskar att göra andra människor glada och må bra. När det gäller kan jag dock vara seriös och lyssna på vad folk har att säga. För mina vänner vill jag alltid kunna ställa upp och jag hoppas att de litar på mig. Jag har ganska så kass humor och skrattar åt allt, om ni inte har märkt min dåliga skämt och texter i bloggen än så komemr ni att göra det så smånungom.

Jag försöker att undvika konflikter efter allt för mycket sånt tidigare år. Människor som pratar skit med mig om andra försöker jag stöta bort, då jag vet att de gör det samma om mig med andra. Jag gillar helt enkelt inte falska personer och anser inte att de bör slösa på min tid.

Jag har ganska dåligt självförtorende, vilket många inte tror. Att se bra saker med mig själv tycker jag är väldigt svårt, istället lägger jag för mycket energi på de dåliga. Att vara med på kort är inte heller en höjdare, eftersom att jag är lång bort från nöjd med mitt utséende och tycker att det blir extra gräsligt på bild, haha :P

Något som får mig att må bra är när mina kära mår bra och är glada, tvärtom mår jag också dåligt när de mår dåligt. Jag är rädd för vatten efter en olycka på klassresan i 7an och för mörker. Min största rädsla är döden, vare sig det gäller mig, mina kära eller bara någon jag läser om i en påhittad bok.



Jag försöker att tänka posetivt, vara glad och ta livet med ett leende. Allt blir vad man gör det till, även livet!
 


Kommentarer
Postat av: Sofia

och tur är väl det att du är du!

Sofia älskar sin Sarah massor <333

2011-01-13 @ 17:03:54
URL: http://sofiasenneberg.blogg.se/
Postat av: Felicia

Var med och tävla om Veckans blogg, avslutas på söndag!!

Här hittar ni till inlägget:

http://dressyrgalna.blogg.se/2011/january/veckans-blogg-3.html#comment

2011-01-13 @ 20:30:57
URL: http://dressyrgalna.blogg.se/
Postat av: Sofia

sv: tack sarah :')

du är underbar!! <3

2011-01-13 @ 21:01:06
URL: http://sofiasenneberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0