SUNNY IDAG

Idag blev det som jag sa tidigare idag en promenad för Sunny. Först sprang vi bort till kanalen där vi gick upp och ner för en liten backe typ 7 ggr så att slussvaktaren trodde jag var galen. Sedan sprang vi tillbaka till stallet igen. När jag leder honom till och från hagen och även på promenader brukar jag både skritta, trava och göra halt. Vill att han ska springa om jag springer och stanna när jag stannar samt lyssna på röstkomandona.

Sedan gick vi in i ridhuset för jag tyckte att han skulle få hoppa lite hinder. Men eftersom att han bara hoppar om jag också hoppar fick jag springa runt där inne och hoppa hindret några gånger. Så idag har jag motionerat både mig själv och hästen! Slutsatsen är att hästen har bättre kondition än mig, och tur är väll det. För det vore lite jobbigt med en häst som börjar flåsa som en galning efter ett varv i ridhuset och ett 50 cm högt hinder ;)

Sunny idag med sin lockiga pannlugg! (=


När jag släppt ut Sunny i hagen igen tog jag atg i utrustningen och smörjde bort allt mögel från tränsen och sadlarna. Packade även ner nästan allt i en påse för att ta med hem så möglar det förhoppningsvis inte. Sedan var det ett tag kvar tills bussen gick så då sorterade jag mina schabrak i färgordning, nödvändigt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0