DAGENS RIDPASS

Idag blev det som jag sa igår ett dressyrpass i paddocken. Han dock inte rida så länge då mamma och pappa inte ville vänta. Red ca 30 min i skritt. I början gick det bra, han var sammarbetsvillig och mjuk. Red mest på fyrkanten för en gångs skull och lite på volter samt över två bommar som låg i paddocken. Sedan skrittade jag några steg på långa tyglar när jag pratade i telefon och efter det vände allt. Han blev hård som satan i munnen och pigg. Det tog 10 meter för mig att göra en halt, han studsade upp och ner och började trava när han kände för det. Hjälperna för skänkelvikning var tydligen galoppskänkel. Där tapapde jag humöret lite.

Men som tur var vände det igen! Han gick inte så bra som vanligt utan lite halvdant men gjorde lite skänkelvikningar som blev okej bra och nöjde mig där. Ville inte bråka med honom + att jag hade brottom.  Så dagens ridpass var inget att hurra över. Imorgon ska vi rida ut och ta någon galopp så kanske han blir glad igen :)
Sunnys outfit idag!

Är inte du hundra, är jag detsamma. Jag mår ju inte bättre av att en viss person ska klaga och trycka ner en hela tiden. Försöker att inte ta åt mig så mycket, men i svåra tider är det svårt. Det är tur att andra väger upp det tusen gånger om!

Kommentarer
Postat av: Lina

åh supersnygg outfit! Älskar schabraket :D

2011-07-28 @ 00:18:53
URL: http://supertravarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0