CLOSE-UP FILTER

Som de flesta nog redan vet så är ett av mina intressen att fotografera. Jag är inte speciellt duktig men jag ska börja fota mer och öva mer nu så jag förhoppningsvis utvecklas lite åt det positiva hållet så småning om. Något som jag under den senaste tiden har funderat över att köpa är ett Close-up filter. Man sätter detta filter på objektivet och man kan säga att det blir som ett förstoringsglas/ett billigare alternativ till ett macro objektiv. Det gör alltså att man kan fota små saker lättare eller komma närmare föremål såsom insekter eller växter.

Dessa filter finns i flera olika storlekar och med olika mycket förstoring. De kostar också lite olika mycket men de jag har hittat kostar mellan 70 kr - 150 kr ca och finns att köpa tillexempel här. Jag har dock inga planer på att beställa något utan kommer i så fall gå till affären och köpa ett för att allt ska bli rätt osv.


Bild lånad från google.

Edit: Kollade runt lite till och såg att det även finns betydligt dyrare alternativ också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0