DAGENS RIDPASS - OPUS

Vet inte om man kan kalla det ridpass egentligen, skulle nog mer vilja säga foto runda. Vi tog i vilket fall mest porträttkort men mamma tog även lite kort när jag red lite fram och tillbaka längs med vattnet (tyvärr är hennes specialite felstegsbilder...). Förövrigt är Opus världens sämsta fotomodell då han typ dör direkt när kameran kommer fram och vägrar ta fram sina små öron men när dem för en gångs skull åker fram blir han som tur är super söt!

Om någon känner för att veta så var remontnosgrimman jag köpte för liten och det stör mig sjukt mycket! Varför kanske ni undrar och då ska jag, snäll som jag är, tala om det för er, haha. Opus huvud är fel proportionerligt för remont nosgrimmor verkar det som. För något år sedan köpte jag en i Cob (hans vanliga storlek) och den var lagom "över huvudet" men delen som sitter över nosen och inte går att ändra var på tok för lång. Idag köpte jag då istället en i storlek ponny och den satt perfekt över nosen men var för kort över huvudet, jobbigt läge! Nu är jag då istället på jakt efter en remont som det går att ändra storleken på nosen på vilket inte verkar vara jätte lätt att hitta. Så om någon vet var man kan köpa en sådan i Cob och som har silver spännen, säg mer en gärna till!

Bilder kommer i annat inlägg!


Kommentarer
Postat av: Calinne

Går det inte att lämna in cobnosgrimman hos ngn sadelmakare typ läderlappen? Och ta in den i nosgrimman tänkte jag. Fast jag vet inte hur det blir iofs, om det ens är möjligt x)

2011-06-13 @ 12:24:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0