DAGENS RIDPASS - SUNNY

Idag blev det ett kort dressyrpass i paddocken för Sunnys del. Ville bara känna igenom honom och försöka få lite udn och fin form. Lyckades rida ett helt ridpass på ca 30 min, vilket nog är rekordkort för mig. Brukar i vanliga fall ha väldigt svårt att hålla tiden och ridpassen blir oftast längre än tänkt.

Sunny gick iaf super fint! Jobbade på bra, lyssnade och gjorde det han skulle. Lite missar blev det, men det får man ta. Galopperade lite i högervarv och han var ovanligt lugn och fin. Testade även skänkelvikning i trav och det gick nästan! Innan har han bara ballat ur, stressat upp sig och passat när jag försöker, men idag travade han på och flyttade sig med små steg år sidan. Framsteg!

Är väldigt nöjd över min lille bushäst idag, hoppas han är snäll i morgon också! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0