DAGENS RIDPASS

Idag red jag ett kort dressyrpass på 20-30 minuter i paddocken. Hade inte så höga krav utan travade mest runt på volter för att rida igång han lite och få honom mjuk. Han var väldigt fin, lite pigg men ändå inte så farligt med tanke på att han vilat i nästan 2 veckor. Och stel var han verkligen inte med tanke på hur han "borde" vara. Så jag är nöjd, riktigt nöjd! Fick till några riktigt bra steg där formen satt kalas.

Glömde mina ridhandskar hemma så fick ta ett par gamla som låg i stallet. Fick inget gräpp om tygeln alls så den bara blev längre och längre hela tiden. Slutade med att jag fick rida barhänt vilket faktiskt gick ovanligt bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0