DISS

Något som jag tycker är otroligt fult är att ha nosludd på tränset. Vare sig det är på nosen, över nacken, på sidorna eller under så är det enligt mig sjukt fult. Visst att det kan fördela eventuella tryck eller skydda känsla delar, exempelvis nerver i nacken. Men det finns faktiskt andra alternativ än att sätta ett stort fult ludd. Tex köpa träns med fodring i nacken, kingkedje skydd i läder eller svarta tunna stötdämpande skydd. Komfort ska komma före utseende, men i det här fallet går det faktiskt att lösa "problemen" på en rad olika sätt. Så ja, DISS till nosludd på träns. Det kan förstöra hela helhetsintrycket av ett ekipage enligt mig.

Att ha ett stort luddigt fårskinnsludd på hackamoret tycker jag därimot bara är gulligt! Hackamore är i min värd lite mer "bus" alternativ och inte lika seriöst.



Kommentarer
Postat av: Ina Ögren - Ponnyskruttarna

Agree :D<3

2011-06-29 @ 21:27:41
URL: http://ponnyskruttarna.webblogg.se/
Postat av: ylva

det är jättegulligt att ha stort ludd på pullarnosgrimman ju fast det var kanske inte det du menade...? o jag tycker att man kan variera med bett och hackamore som man vill, det blir väl inget busridning bara för man inte har bett? :P

2011-07-01 @ 18:36:55
URL: http://ylvaaek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0