FILM FRÅN IGÅR

Jag måste erkänna att det är lite pinsamt att lägga ut denna film. Det är inte direkt en runda jag är supernöjd över, men man får bjuda på sig själv ibland. Anledningen till att jag rider så fort är för att han ska hålla igång galoppen och för att hanhelt enkelt är pigg :P Han slår om till trav ibland med något benpar/ alla ben och då måste han trampa om innan hindrena.

Det bra med en film där det inte går perfekt är att man lätt ser vad man behöver träna på. Jag har tittat på flmen flera gånger med ett nersänkt tempo och vet nu vad jag ska tänka på nästa gång. Väldigt sidigt faktiskt!

Först är det "banan" en gång och sedan hinder 1 & 3 i ett långsammare tempo.


Ni får väldigt gärna kommentera och ge kritik, tips och trix. Jag vill ju inget annat än att bli bättre och alla tips ger något :)

Kommentarer
Postat av: Lina

Kan inte se videon :( Vet inte om det är datorn kanske, men det står "no contact with the server, please try again later". Men kan kolla på den andra datorn sen om det fungerar ;)

2011-06-02 @ 12:59:50
URL: http://supertravarna.blogg.se/
Postat av: Lina

Nu gick det att se filmen! Tycker det ser bra ut. Det enda som kommer upp i mitt huvud är att han hoppade av lite för sent på ett hinder, fast det kanske inte händer ofta? Annars är det ju bra att träna med galoppbom innan osv så att de ska komma in rätt på hindret.



Samt så tycker jag att han har kvar rätt mycket "travargång" i galoppen, så ett tips är att hoppa mycket studs då det stärker galoppen samt får dem att ta med bakkärran lite bättre! Gärna fem studs på raken.



Men annars ser det bra ut som sagt, han har ju iallafall inget problem med höjden! Tror till&med att jag såg något galoppombyte? Önskar att Siren kunde det haha!

2011-06-02 @ 14:00:53
URL: http://supertravarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0