HOPPNING OCH SANDSPANING

Idag hoppade jag i paddocken och som ni antagligen såg på bilden i förra inlägget så fick jag nödlanda på marken, men inte bara en gång utan två! Fjärde och femte gången jag ramlade av Sunny, hoppas inte stallägaren såg...

Vid framridningen var gick han såder. Han var lugn men rullade bara på i sitt egna rejs, lyssnade inte frammåt och gick emot hjälperna. Det blev ingen rund och fin form, men tror det delvis beror på bettet. Men som sagt var han väldigt lugn, trots att han vilade igår. När vi sedan började hoppa blev han pigg, men var duktig. Allt gick bra tills vi höjde upp till 1 meter. Då blev jag osäker och tvekade, lika så gjorde Sunny och han började stanna på oxern. Sedan gjorde han det några gånger och jag tippade över två av gångerna. Vi fick göra om till bommar på marken och sedan höja upp till en oxer på 50 innan vi avslutade.

Det här var inte bra för min rädsla inom hopning, som precis börjat gå över! Hoppas att Sunny inte tar skada av det, tror faktiskt att han glömmer bort stoppen ganska snabbt. Men vi ska bara hoppa skrutt hinder ett tag och på söndag ska vi till terrängbanan. Det är både ont och gott. Jag kommer att tveka och kanske Sunny med, men vi kan förhoppningsvis koppla hoppningen till något posetivt igen!

Bilder kommer i morgon, för jag orkar inte fixa med dem nu :) Bilden under är inte från idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0