MED ELLER UTAN?

En sak som vi la märke till under Norrköing Horse Show förra helgen var att väldigt många red utan vantar. Själva rider vi nästan alltid med vantar och även de flesta jag brukar se på ponnytävlingar har ridvantar på sig. Är detta något som bara vi uppmärksammat eller var det kanske bara en ren tillfällighet?

Hur gör ni? Rider ni med eller utan ridvantar och finns det någon speciell anledning bakom valet?

Jag rider som sagt 99 % av alla gånger med vantar för att få bättre grepp och jag tycker även att det i dem flesta fall är snyggare. Dessutom är det mindre risk att jag bryter mina naglar som jag håller på att spara, haha ;).



Något annat vi la märke till är att väldigt många som rider storhäst har ljusbruna sadlar men kanske att detta också var rent av en tillfällighet!


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag rider oftast utan vantar för att det känns som om det blir så klumpigt med vantar och jag får ingen bra känsla om tygeln, men ibland rider jag med ridhandskar, beror på hur jag känner för tillfället. Jag tycker dock att det är snyggast med handskar!

2011-06-02 @ 19:18:03
URL: http://supertravarna.blogg.se/
Postat av: Sofia Hedman

Jag avskyr egentligen att rida med handskar och försöker undvika det i så stor utsträckning som möjligt. Man får en sån helt annan känsla i tygeln utan handskar, tycker jag. Men när jag rider hästar jag vet är starka så har jag handskar, eller när min egen buse får hoppa då är det handskar o gummityglar som gäller annars drar han tyglarna ur händerna på mig! ;P

2011-06-03 @ 07:32:49
URL: http://heediis.blogg.se/
Postat av: Erika

Jag rider oftast utan vantar.

Tycker jag får bra grepp utan. :)



Men på vintern rider jag oftast med vantar för att de är kallt.

Men annars aldrig får bäst grepp utan.. :)

2011-06-03 @ 14:37:41
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0