SARAHS TANKAR OM RIDHANDSKAR

Jag tänkte fortsätta Josephines inlägg om ridhandskar med ett om mina åsikter och tankar. Jag kan börja med att säga; Jag fattar inte hur man kan rida utan handskar! haha.

Förut red jagbara med handskar eller vantar på vintern, pga kylan. Men när jag började rida Usha fick jag lära mig att skydda händerna. Annars fick jag fina sår av att hn drog ner huvudet och stack. Men med handskar fickjag ett helt annat grepp och kund vara mjukare i handen.

Nu rider jag ALLTID med handskar. Tunna, mjuka och med ba grepp ska det vara. Utan handskar har jag ett sånt hårt grepp runt tygeln att det är synd om hästarna. Och har jag för tjocka blir det samma sak. Med tunn handskar tycker jag man får en bättre gummikänsla i handn och bir mycket mjukare. På vintern rider jag hällre med tunna handskar och fryer sönder händerna än att ha tjocka och klumpiga vantar. Har dock ett par lite tjockare från jacson som fungerar riktgt bradem också. Annars är rockel mitt absoluta favoritmärke då de uppfyller alla mina krav :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0