SUPER SUNFLOWER FRAMFÖR VAGNEN

Sunny startade sitt försa lopp den 5 oktber 2001, det var ett premielopp och han blev godkänd. Hans sista travlopp var den 16 april 2006 och då kom han 5:a. Han är äve kvalad i monte år 2007. Mellan att han var tv och att han var 7 år tävlade han 26 lopp. I de flesta fall är han diskad.

2009 när vi haft honom i ett halvår flyttade vi honom till ett travstall för att kolektivstall inte fungerade psykiskt för honom. Han började där att travträns lite smått och kördes kanske 1-2 ggr i veckan. Då gick han alltid klockrent och tyckte det ar superkul. Jag yckte det var superbra att han kördeseftersom att det tränar andra muskler, är bra ör konditionen och så kunde jag rida honom dagen efter utanatt tappa kontrollen helt och hållet.

Taken var att han skulle kvla i höst och detta år börja tävla lite smått, bara för skojj skull och sålänge han tycker det är kul. Men i höstas blev vi tvugna att flytta honom då jag började gymnasiet. Jag började även tröttna på att vara ensam ridtjej i ett travstall och trives inte riktigt. Flytten innebar ridkompisar, mycket bättre bussar och träningsmöjligheter, dock ingen körning för Sunnys del. Han sutade alltså med travträningen i september 2010.

Jag skulle vilja motionsköra honom på grusvägarna, längst kanalen och på skolans körslinga. Det vore även rolig att försöka skola om honom till skolkörning (dresyrkörning). Jag måste bara få tag på en sele ;) Ni kanske har märkt att jag hela tiden vill prova nya saker och variera mig? Fler saker lär väl dyka upp också, haha.

Två bilder på mig, Suny och Krister efter en körtur. En av få gånger jag kört honom.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0