TISDAG

Idag har jag suttit hela dagen i skolan och försökt gör färdigt mina rester. Det gick inte sådär superbra eftersom att strömmen gick, internet slutade fungera och battererna på datorn tog slut. Nackdelen med att ha allt på datorn ;)

I stallet lekte jag bara lite med Sunny i ridhuset. Först longerade jag med det långa grimskaftet innan jag löslongerade lite. Han var lite trög när han skulle göra halt på spåret, men vi har hittat ett komando för galopp och han satte båda galopperna lös på lilla volten! Det fungerade faktiskt jättebra att löslongera idag då han lyssnade väldigt bra och var fokucerad på mig hela tiden.

Sedan red jag lite på honom med bara ett rep runt halsen. Både skrittade och travade, vilket faktiskt gick ovanligt bra! Det går bra att svänga vänster, men inte höger. Halter gör han bara ute vid repen eller stolparna men framdelsvändningar är han kung på! Nästa gång ska jag filma när jag tränar med honom i ridhuset, vill ni se det? :)

Nu sitter jag ute på trappan och väntar på att pappa ska komma hem och låsa upp. Ganska mysigt att sitta här när det är varmt och åskar, tur att internet fungerar iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0