DAGENS RIDPASS - SUNNY

Hoppade ju som sagt i paddocken idag. När jag skrittade fram kände jag hur taggad han var och att han skulle explodera vilken sekund som hälst. När jag skulle galoppera blev det bara katastrof och han gjorde några små ryck som i onsdags. När vi började hoppa så blev det ännu mera katastrof...

Men att bara fortsätta kämpa ger resultat, på slutet lyssnade han, galopperade och hoppade på rätt avstånd! :) Vi hoppade inte så mycket eftersom att hästarna inte gjort det på ett tag. Vi planerar att börja hoppa varje lördag med olika övningar, nästa vecka blir det lydnad då båda hästarna genade massor efter hindren.

Det gröna föreställer ett sockerbits hinder och de rosa föreställer en oxer. Vi hoppade först lite på volten över sockerbitshindret och sedan oxern. Avslutade med att hoppa sockerbitshindret på volten i vänster varv och sedan direkt svänga höger efter och hoppa oxern. Det gick bra för båda hästarna! :)

Bilderna som Lina tog får jag i morgon, så då komemr dom upp här.
gammal bild.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0