DAGENS RIDPASS - SUNNY

De senaste två veckorna har Sunny blivit riden ordentligt tre gånger. Gissa om han var pigg idag?

Red lite i ridhuset och han var sjukt pigg, jäkligt stark och spänd i hela kroppen. När han är så blir jag också spänd då jag vet hur dåligt det är för honom och jag måste få honom avslappnad, men det gör det inte direkt bättre.. Travade några volter och galopperade runt lite. Sen skrittade jag bara runt och gjorde skänkelvikningar, halter och framdelsvändningar. Han avr faktiskt riktigt duktig då! Tog stöd på bettet, stog stilla, lyssnade och framförallt, var avslappnad.

Trots att det var ett ridpass "dömt att misslyckas" så är jag nöjd att jag fortsatte och inte bara gick upp till stallet igen. Något jag tyvärr gör när han blir stark och motvillig. Men att jag jobbade i skritten istället var faktiskt riktigt bra, och det hjälpte. Både han och jag var avslappnade i slutet på ridpasset! Dessutom så var det bra att det gick som det gick idag, för nästa gång kommer han vara snällare :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0