DAGENS RIDPASS

Idag tog jag en ridtur i det underbara vårvädret på min älskade häst. Snön har smält på de flesta ställerna och där det är kvar är det bara mjuk slasksnö. Isen i kanalen börjar smälta, hagarna är leriga och man akn rida normalt igen. Ja, det är helt klart vår! :D

Sunny vilade hela helgen och resten av veckan gick han bara lungt. Så han var slapligt pigg idag. Men fram till galoppen var han snäll och lyssnade bra. Förutom när han tyckte att asfaltsvägen var en superfin galoppväg... När vi kom till en grusväg och skulle galopepra började han istället att hoppa från sida till sida över vägen, studsa lite upp och ner och han gjorde till och med några bocksprång!

Sunny är inte en häst som bockar, han började med det i somras när han blev övertaggad men han är inte så bra på det. Han hoppar upp och ner, skjuter upp ryggen och sparkar runt. Men det är ändå ganska lätt att sitta kvar eftersom att han drar upp huvudet istället för ner :p

Eftersom att han började hoppa runt och inte slutade när jag saktade av till skritt så red jag lite i paddocken på vägen hem. Tog en galopp och red sen runt lite i trav tills han var lite lugnare. Snön ahde smält bort i halva paddocken, GILLAS! Fortsätter det såhär ska jag hoppa på söndag :D

j a g   ä l s k a r   d i g <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0