DET BLIR INTE ALLTID SOM MAN HAR TÄNKT SIG

Idag tänkte jag rida en härlig runda i skogen. Solen lyste, jag var på bra humör och underlaget var bra. MEn såklart var inte hästen på humör. Och eftersom att vi är två (sunny och jag) som ska bestämma och göra saker tillsammans så går det itne så där superbra när en bara vill hem till stallet och äta mat.

Red i dressyrsadeln, utan martingal och med dressyrtränset för jag tänkte jobba honom lite när jag red ut. Tränade lite halter när jag skrittade längst kanalen och varje gång jag stannade så försökte Sunny resa sig och vända hem. Eftersom att jag inte hade martingalen så valde jag att sluta med halterna, ville inte att han skulle stegra över. Istället så travade jag och galopperade lite på en mycket stel, pigg och stum häst. Sen vända jag och skrittade hela vägen hem, då tränade jag istället på halter och skänkelvikningar. Efter ett tag lossnade han och blev mjuk och arbetsvillig :)

Kommentarer
Postat av: lina

och så var Lina snäll som mockade och fixade mat till lilla Sunny-Banan idag. :D

2011-03-02 @ 20:16:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0