GÅRDAGENS RIDPASS

I går red jag bort till skolan och red lite dressyr i ridhuset. Det var ingen annan där så jag hade 20x80 ridhuset för mig själv, skapligt skönt. Red mest på volter och gjorde som vanligt inte något speciellt avancerat. I början var han lite spänd men sen i traven slappnade han av och kändes mjuk och fin. Galoppen gick itne så bra i början då han först inte fick in samma takt fram och bak, sen bröt han av och tog korsgalopp istället. (syns på filmen) Men när han har komit igång i galoppen så kommer han in i rytmen och får en mjuk och fin galopp. Även vänstergaloppen började släppa idag!

Jag provade att rida igenom ett gamalt dressyrprogram (det enda jag kan) och det gick faktiskt över förväntan. Att bara galoppera två varv på stora mittvolten var väll ingen hit, han hinner inte komma igång då. Galoppfattningarna är inte heller dem vakraste. Att sitta ner i traven är fortfarande en utmaning, speciellt efter galoppen. Och så måste vi träna på att högerbogen inte ska skjutas ut, i högervarv lutar han innåt och i vänster varv går han utåtställd. Lite att träna på, men ge oss några månader så ska ni få se! ;)

På slutet provade jag även lite galoppombyten för första gången. Från vänster tillhöger klarade han det nästan. Eller ja, en bra bit på vägen iaf ;D Sunny var skapligt trött efter passet och orkade knappt galoppera, men när vi skulle trava lite på vägen hem så var han visst inte så trött längre. Hoppade på balbenen och stack, hehe. 

Annica och Lina tittade på eftersom att dem ändå skulle jobba efter. Annica var snäll och filmade lite. Så här komer en film med mestadels galopp! Bjuder på en failad galoppfattning också ;)


Kommentarer
Postat av: Erika

sv:

Ja de har blivit de dom senaste åren.

Förut hade jag ponny också, och då hade jag visserligen inte fyllt 18 år.

Men jag blev 18 under tiden jag hade honom.



Åh då var de inte alls samma påtryck som de var nu.

Men jag kan tävla "utom tävlan" eller i unghäst klasser.



Finns ju massor, kollade upp de innan jag köpte Raski.

Avdelning A eller B eller vad tusan de nu var. ;S



Man kan ju tävla, utom tävlan.

Eller clear round/tränings tävlingar.

Duger så himla bra för min del. :)

2011-03-07 @ 18:46:20
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Sofia

Vad fin han var! :)<3

2011-03-08 @ 08:33:54
URL: http://sofiasenneberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0