HUNDRA GRAM

Igår stog termometern på 8 grader. Det är alltså vår.
Men temperaturen är även nere på 0 grader, eller minusgrader ibland.
Mitt stora problem är vilket täcke jag ska ha på Sunny.

Han gick med 400g i vintras, 300g fram tills för några dagar sedan och nu 200g. Men jag tycker det är för varmt. Samtidigt är det för kallt att ha regntäcke...
Stora problem va?

Så dagens vill ha är ett täcke med 100g fodring. Det vore perfekt. Men samtidigt känns det så onödigt att köpa ett bara för att ha ett till i min "stege" av fodringar. Det är ju många som bara har ett vinter på 300g och ett regntäcke. Hur gör ni med täcken? Hur är hästarna klippta, vad har ni för täcke på och hur har ni gjort innan?
Roligt att veta :)

Härlig bild från Hööks.

Kommentarer
Postat av: josefine

Bellan är halvklippt och hon går utan täcke sen ungefär 3 veckor tbx. Hon har ett 100g på natten eftersom hon går ute. Innan det hade hon sitt 300g.



2011-03-22 @ 12:37:50
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: anna

Du kan ju ha ett regnttäcke med lite foder. det är lagom nu. Det är många som tillomed inte har nåt täcke på dom. men ett fodrat täcke är för varmt för dom nu., det e ju trots allt hästar inte människor

2011-03-22 @ 14:47:11
Postat av: Erika

Min går inte med täcke alls nu.

Men om han är klippt så kanske ett 100g räcker.



De blir väldigt varmt i solen.

Vi hade 11 plus idag. :)

2011-03-22 @ 17:36:37
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0