HUR VIKTIGT ÄR DET?


Alla känner vi nog till de stora märkena i hästvärden. Man ska ha den nyaste tröjan från KL, de snyggaste byxorna från JW och det dyraste schabraket från AS. Men hur viktigt är det egentligen? Ska man köpa saker bara för att man "ska" ha det, eller ska man köpa saker som man tycker om?  Självklart ska man köpa saker man själv tycker om och inte vad som är inne.

Jag tycker att man ska köpa saker man själv tycker är snyggt och stolt bär upp. Man ska ha kläder och utrustning som man trivs med och inte vad alla andra vill se på dig och din häst. Man ska känna sig snygg och stolt i det man har på sig. Man blir inte ett bättre ekipage av att ha fin utrstning. Men jag tror på att om man är nöjd och stolt över sin utrustning så vill man visa upp den och man anstränger sig mer, vilket ger en bättre ridning.

Jag själv köper saker jag tycker är fina och det är långt ifrån alltid märkes saker. Sen har jag faktiskt inte alla pengar i värden, så istället för att köpa en dyr sak köper jag helldre måna billigare saker :D Men såklart, man känner sig extra fin i dyra saker, hehe. Jag tycker inte att det är viktigt att ha märkessaker, det är istället något lite extra för mig, inte vardagsaker eller när jag vill känna mig extra fin.


Kommentarer
Postat av: Erika

Jag köper mycket saker ifrån hööks, börjes osv.

Pga av att jag gillar dom sakerna som dom säljer. :)



Åh hellre köper jag 2 schabrak från hööks, än 1 schabrak från kanske JW, eller annat märkes.



Jag föredrar o ha mycket o välja på i stället för märkes.

För jag byter ändå ut sakerna ganska snabbt.

2011-03-18 @ 19:51:59
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0