KLIPPNING

Alla klipper/rakar sina hästar olika. Jag tycker att det är bäst och snygast med helrakning och rakar allt förutom benen, under sadeln och halva huvudet. Vissa rakar bort ALLT, vissa rakar bara halsen och vissa tar benen också. Det med benen tycker jag är ett problem. Ska man raka dem, raka halva benen eller inget alls?

Väljer man att lämna benen orakade (som jag gör) tycker jag att man måste göra det snyggt. Såklart. Det jag gör och tycker är snyggast är att följa musklernas konturer, speciellt på frambenen. Jag själv tycker det är riktigt fult att bara klippa rakt av utan någon tanke. Men alla tycker olika.

Vad tycker ni är snygast?
Klippa rakt över eller längst musklerna?

Sunnys klippning följer musklerna fram, och är katastrofal bak. Han ville inte stå stilla och sparkade hela tiden..

Kommentarer
Postat av: Sofia Hedman

Definitivt snyggast när man följer musklerna tycker jag! =)

2011-03-19 @ 20:50:21
URL: http://heediis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0