NÅGOT NI ANTAGLIGEN INTE VISSTE...

I höstas fick vi en uppgift på engelskan att man skulle skriva en uppsats om "my horse". Eftersom att alla inte har egen häst osv skulle vi skriva om en häst som betyder mycket för oss. Jag började skriva om Sunny. Skrev alla punkter som skulle vara med, mankhöjd, stam, temprament, beskrivning på stallet, färg mm. När jag kom till den sista och viktigast punkten körde jag fast. Man skulle skriva om varför hästen betyder mycket för en.

Jag visste verkligen inte vad jag skulle skriva och funderade på det i flera dagar. Sista dagen innan det skulle lämnas in började jag om. På 30 minuter hade jag skrivit ner hela uppsatsen på 3 sidor, jag bytte häst och skrev om Usha. Med Usha var det så mycket mer känslor inblandade än med Sunny. Honom red jag bara för att jag "var tvungen". Trots att jag tyckte om honom jättemycket var det verkligen inte på samma sätt som med Usha.

Idag skulle jag dock kunna skriva den där uppsatsen om Sunny. Hans energi lyser upp mina dagar och ja, han betyder mycket för mig. Men samtidigt nöter det där i huvudet på mig, det kommer nog aldrig bli som med Usha. Den ponnyn älskade jag verkligen och hon förändrade mitt liv något otroligt. Men ja, våran tid är över och det kommer nog aldrig bli vi igen. Jag kommer alltid att minnas henne som den otroliga ponnyn hon är. Hon har ett  hjärta av guld, även fast hon oftast inte visar det. <3

Kommentarer
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

SV: Hehe jo då, men hon blir så taggad när det är flera hästar med. Som på framhoppning. Och även när jag hopptränar i grupp som vi gör 1gg/veckan. Men när vi är själva är hon mkt lugnare :D

2011-03-20 @ 18:07:00
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0