PULLARNOSGRIMMA

På mitt "hoppträns" som jag använder när jag rider ut, hoppar och där han kan vara extra pigg och stark har jag en pullarnosgrimma. Anledningen är att jag tycker att det är en bra nosgrimma, den ger bra stöd åt bettet samtidigt som hästen har tillgång på mycket luft.

Nosgrimman är av märket Pessoa och är svart med vita sömmar. Jag tycker att det är väldigt snyggt på honom! Något som är lite annorlunda (jag har iaf inte sett det innan) är att luddet under plattan är svart. I vanliga fall brukar det ju vara ett litet naturfärgar ludd eller inget alls, eftersom att man kan köpa ludd separat.

Till Usha hade jag en nosgrimma som jag köpte separat från hööks, klippte bort luddet och använde istället ett löst i antigen naturfärgar eller rosa.

Jag tycker att det är fult att itne ha något ludd, eller vissa hästar passar i det men inte dem flesta. Dock tycker jag att Sunnys är fint, att ha luddet i svart. Jag skulle vilja prova att ha vanligt naturfärgar ludd på honom och variera med rosa när vi har den outfiten, men han kan inte ha Ushas nosgrimma då den är alldeles för stor. Känns lite onödigt att köpa en ny nosgrimma då jag äns inte vet om han skulle passa i det och han är snygg i det han redan har.

Det är tur att man har photoshop så att man kan se på ett ungefär.



Vad tycker ni att han passar bäst i?

Kommentarer
Postat av: Erika

Tycker han passar bäst i natur färgen. :)

2011-03-07 @ 16:42:30
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0