STALLDAG

Idag tog det emot ganska hårt med att gå upp vid halv 6 och fodra hästarna. Men när man väl har fixat stallet och ätit frukost är man ganska pigg! Sen hade vi stalldag i skolan, bara ridning idag och det var faktiskt roligt.

På förmiddagen hade vi bomövningar och hoppade även en liten bana med mindre hinder på slutet. Jag red en häst som heter Hot Shot. Första gången och det gick ganska bra. Han var lite stark och hängde sig i höger tygel vilket g´ör att jag får stora kramper i armmuskeln tills den donar bort. Mindre trevligt. Men på slutet lossnade det ganska bra och det gick att svänga i galoppen åt båda hållen! :)

Eftermiddagspasset red jag på en häst som heter Golden. Lite seg för min smak men väldigt känslig i munnen = bra för min arm! På slutet gick det väldigt bra då jag hittade hur jag skulle rida honom. Vi tränade på delar ur LC:2 tror jag det var. Bla. snett igenom med lägningar, serpentinbågar, galopp på stora mittvolten och vända över ridbanan med halt vid x. Bäst gick nog galoppen.

När jag och Sofia kom "hem" hit red vi ut en sväng på Mork och Liten. Sofia red på Liten och jag lånade henes ponny Mork. Det var buskul! :D Mork fick gå lite som han ville och jag rejsade ikapp sofia, snackade skit och busade lite. Saknar ponnytider...


Tror att det är Golden. Bild från skolmästerskapen i hoppning.

Mork och Sofia i december.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0