STALLDAG

Igår (och idag) sov jag med Sofia hos ägaren till hennes foderponny Mork. Hon är i Kenya och Sofia tar hand om hästarna, så jag håller henne sällskap dessa två nätter:)

Idag gick vi upp halv 6, gav hästarna frukost och knallade in för att äta frukost själva. Sen gick vi ut i stallet igen, bytte täcken på hästarna, la ut hö i hagen och släppte ut hästarna. Sen mockade vi även alla 3 boxar, tog in hö och fixade foder. Sen in igen, byta om och upp till vägen vid 7 för att åka till skolan.

I skolan var det stalldag, vi hade körning hela dagen! :D På morgonen hade vi först stalltjänst, släppte ut hästar, mockade, fixade höpåsar och sopade mm. På förmiddagen hade vi det roligaste, travkörning. Jag och Sofia körde i täten på russet Fred, dagens övning var tempoväxlingar. Vi körde i ett bra tempo runt på slingan och på raksträckan skulle vi gasa på, skojjigt!

På eftermiddagen hade vi skolkörning på ena utebanan och vi körde då nordsvensken Ragge. Han avr väldigt trevlig att köra, lite seg men lyssnade bra ändå. Jag gillar verkligen inte att köra (eller rida) hästar som är starka och tar mycket i handen. Vi körde en liten bana mellan koner, slalom och svängar. Nästa gång ska jag kräva lite mer bara.

Efter skolan åkte jag hem, duschade och fixade lite innan jag åkte ut hit igen. Sofia och jag gick ut i stallet nästan på en gång och hon red ltie dressyr på Liten. Sen tog vi in dom andra hästarna, fodrade och nattade. Det blev med andra ord en riktig stalldag, från morgon till kväll! ;)

Förresten, ibland blir det :p-gubbar av vanliga P, så ni vet!

Kommentarer
Postat av: emma fors / forzi.blogg.se

jaa visst är hon fin ? :D tack så mkt!

2011-03-21 @ 22:58:19
URL: http://forzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0