SUNNY IDAG

blev ingen bra uppdatering idag heller. Internet la av mitt på dagen och på kvällen kom två fina vänner över för lite (ganska mycket) skitsnack, gamla minnen och promenad som slutade med glass på shell. Bra vänner har jag iaf!

Tidigare idag var jag ute i stallet. Mockade ut Sunnys bädd för sista gången denna vintern. Nu får det faktiskt vara vår = ingen bädd! Sen tömkörde jag Sunny upp till paddocken, en stund där och sen hem igen. Han fattar fortfarande inte vad det går ut på men lyssnade ändå bra och var fin i skritten. Traven är dock större problem då han kastarsig iväg, småstegrar, sparkar bakut mm. Ibland vänder han sig med huvudet mot mig och börjar backa. Det är grymt jobbigt eftersom att jag inte kan göra någonting åt det!

Det var iaf mkt skönare att köra i paddocken än i ridhuset, där står det bara en massa stolpar ivägen. Att gå tillbaka till stallet och gå först är roligt tycker Sunny. Ska försöka tömköra mer ute på vägar och kanske borta i skogen för han verkar tycka det är roligt. Är sjukt sugen på att spänna för vagnen bakom också, men vet inte om jag vågar :P När snön smält bort ska jag försöka få ut någon tömkörningstränare också, vill verkligen lära mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0