SUNNY IDAG

Jag har alltid lite svårt att hålla mig till planerna när det gäller ridningen. Om det inte är så att han verkligen måste ridas ut eller måste gå dressyr osv. Idag ahde jag tänkt rida ut, men sen ångrade jag mig och tänkte istället rida dressyr. Sen kom jag på att jag inte orkade det, så då bestämde jag mig för att hoppa. Men ja, sen orkade jag inte det heller så jag tömkörde istället.

Sunny var faktiskt riktigt jävla dum. Vände upp huvudet mot mig och började backa, vände runt och vägrade trava mm. Inte direkt likte honom. Efter ett tag blev jag så trött på honom att han fick springa lös och hoppa ltie hinder istället, det tyckte han var mycket roligare :P

Jag är superdålig på att tömköra. Men jag vill lära mig och kommer därför att fortsätta träna typ varannan vecka. Någon gång måste det ju släppa, eller hur? Funderar på att köpa en snodd/halsförlängare för att kunna ha honom lite milt inspänd, nu kör jag utan någon hjälptygel.


Jag minns honom knappt med lång man...

På kvällens planer står det att äta, packa och duscha. Lite senare i kväll kommer min kompis Elli hit för att sova här. I morgon är det friluftsdag och vi går upp tidigt för att åka till Romme för lite skidåkning. Ska bli superkul! :D Hoppas att jag inte bryter några ben eller skadar mig, är nämligen väldigt bra på att ramla...
Och förresten är det superkul med det enorma besöksrekordet vi fått idag! En bild på mitt charmtroll hos dressyrmupparna gör mycket! ;) Hoppas ni stannar!

Kommentarer
Postat av: Erika

Min är också svår o tömköra i vissa lägen.

Men fick tips om att tömköra henne på en volt och lägga ytter tömmen över ryggen/manken.

Så jag får båda tömmarna på en sida.



Och tömköra som om jag rider, inner ytter osv.

Och sen driva fram henne med hjälp av longerspö.

Kör spöet är för kort.



Och sen är de bara att o kämpa på. :)

Tömkör nog lite oftare än varannan vecka.

Då får du snabbare kläm på de.

Jag tömkör 2 dagar i veckan.



Försöker variera mellan paddock/hage och grusvägen / skogen.

2011-03-08 @ 19:08:49
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Amelia

SV; Så lite så ;)

Tack, ja det har han faktiskt för att vara ridtravare. Han är riktigt duktig på hoppning :)

2011-03-08 @ 19:39:21
URL: http://vryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0