VÅRKÄNSLOR

Red ut en liten sväng på Sunny idag, utan jacka och utan ländtäcke! Fick något för mig att jag skulle ha säkerhetsvästen på mig idag, inte haft den på superlänge (men det vet inte mama om...) och ja, tur var nog det då jag var väldigt nära på att få smaka på gruset idag.

Red längst kanalen och bort förbi gamla skolan. Redan i första traven var han på tårna, hoppade och hade sig. Travade lite på en annan sträcka där det gick lugnare och sen galopperade jag upp för en backe. Eftersom att jag höll in honom för allt jag var värd gick han mycket mer uppåt än frammåt, grym energi i galoppen!

Bestämde mig för att inte rida så långt och framför allt inte på internvägen där han brukar sticka och hoppa runt. Red ist fram och tillbaka två gånger på en grusväg innan jag red över skolgården och tillbaka. När jag bara tänkte trav började han hoppa, stegra, sparka, bocka och hoppa ner i dikena. Påminner ganska mycket om hästen Star i ponnyakuten... Kände en gång att jag verkligen tappade kontrollen och lättade från sadeln i oblanas. Men snäll häst som jag har började han då hoppa och ha sig åt andra hållet = han fångade upp mig! :D

Han behöver gå hård dressyr och få springa av sig lite ute, men det är inte roligt när man inte har någon kontroll alls och hästen bara hoppar runt. Vet inte riktigt vad det har flugit i honom, det måste vara vårkänslor!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0