ANLÄGGNINGS SKÖTSEL

Som alla måndagar hade vi stalldag i skolan och idag jobbade vi hårt med "anläggnings skötsel" som våra lärare kallade det. På förmiddagen körde jag grästrimmer under staketet på sommarhagarna. Det var roligt, men jobbigt! Speciellt för ryggen och armarna. På eftermiddagen ängnade vi oss åt något så roligt som att ploka ogräs på stallplan, TJOHO liksom...

Senare på eftermiddagen åkte jag ut till stallet för att ta in Johannas hästar som jag lovat henne. Min syster hade redan varit där och fixat allt med Sunny så när jag inte hade något att göra fortsatte jag med skoldagens tema. Jag körde bort tre fulla skottkärror med gammalt hö från stallplanen och i morgon ska jag fortsätta, det är minst lika många kärror kvar.

Dagen har inte varit så himla kul. Skapligt ovärd skoldag faktiskt. Dagens höjdpunkt är helt klart att Josephine är tillbaka! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0