DAGENS RIDPASS - OPUS

Blev ett dressyrpass idag och jag är sjukt nöjd över min lilla ponnyskrutt som var superduktig! Jobbade väldigt mycket med att flytta honom i skänkelvikning i både skritten och traven och utöver det volter, serpentiner osv. I skänkelvikningarna jobbade jag på att han skulle vara känslig för hjälperna och också på att han inte skulle dra iväg för att slippa undan genom att göra halter och ryggningar när han blev springig. I galoppen jobbade jag lite på fattningarna. Opus var väldigt sammarbetsvillig idag och försökte verkligen göra rätt (detta händer inte varje dag...) vilket han han även gjorde efter ett tag. Imorgon är det även dressyrträning igen, hoppas det går bra då med! :D


Bilden är inte från idag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0