DRESSYR I PADDOCKEN

Idag blev det som rubrike lyder ett dressyr pass i paddocken. Han brukar vara pigg, dampig och stressad när jag rider i paddocken samt försöka slänga av mig hela tiden. Men idag var han lugn, avslappnad och fin.

I skritten i början gick han bara och krökte på nacken samidigt som han släpade bakbenen efter sig. I första traven gick han superfint. Lugn och avslappand, kunde trava långsamt och vilade på steget. Samma sak i sista traven, där i mellan var det katastrof.

När han går bra i traven harjag två saker att välja på, sluta ridpasset där eller ta en galopp och hoppas på att han är lika fin. Idag valde jag det senare alterntivet, och det stämpde inte. Den fina rytmen och formen vi hade i galoppen i vintras har runnitut i sanden. Men han har faktiskt inte blivit ride ordentligt på 4 veckor, så för mycket får man inte begära.

Lina följde med och tog en hel hög med fina bilder, men de kommer senare! sålänge får ni ett smakprov och dagens outfit (:



Sadel: Jessica Olympus, köpt begagnad
Schabrak: Jacson, från Sharpman
Stigbyglar: Riders Company, från Sharpman
Damasker: Showmaster, från Hööks
Träns: Ihopplock av olika märken

Hjälm: Rider's company (tror jag), Från Sharpman
Tröja: Vit I<3Göteborg tröja från Liseberg
Ridbyxor: Mountain Horse, köpta på Sharman
Stövlar: CRW, från Hööks
Handskar: Equipage, från Sharpman
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0