DRESSYRTRÄNING FÖR GITH

Igår orkad jag inte skriva någonting här, så jag gjorde inte det. Jag har lite idétorka nu så kommer ni på något smart jag kan skriva om är det bara att säga till! :)

Sunny vilade även igår och idag kom Gith ut till stallet och gav mig en dressyrlektion. Det är underbart att ha någon som kommer på övningar, ger tips och skriker lite på en. Och så är det väldigt skönt att ha någon att bolla idéer och funderingar med, speciellt när man har någon man vågar prata med och som man litar på. 

Idag tränade vi på skänkelvikningar i skritt och lite galopparbete efter mina önsemål. Det blev även en hel del träning på halvhalter och på att stlla utåt på volten så han inte ska hänga sig fast i högersidan. Träningen gick ganska bra och jag är nöjd. Han var lite fjantig och spänd stundtals, men det blåste mycket och han är ganska känslig för det. Som vanligt blev det också en del tjatande på min fula sits.

Lina var med medans jag red fram innan hon blev tvungen att gå till bussen, men bäst som hon är tog hon några bilder iaf! :D





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0