GALOPP TRÄNING

På shemat idag stog det att jag skulle galoppträna på skolans travbana idag. Men jag orkade inte rida dit bort så ed fram och tillbaka på en grusväg två gånger. Sunny var riktigt taggad och kunde knappt galoppera utan hoppade ut på åkern och började studsa några gånger av iver, haha. Han spänner bara av i nacken och sticker med all tygnd på bettet i galoppen men efter ett tag släpper han efter och bli kontaktbar igen, då berömmer jag genom att öka på lite + att han får glapptyglar när han inte tar vara på varje milimeter av det jag ger honom.

Han blev väldigt svettig men tycker att det är superkul! Ju mer vi tränar desto mer kommer jag begära tryck och samling när han släpper efter. Nu springer han bara som en galning. Men man får ta styrkan som den kommer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0