GÅRDAGENS HOPPNING

Igår blev jag väldigt sugen på att hoppa, and so I did. Ångrar absolut ine at byta ut ett dressyrpass mot hoppning, för han var grym! tränade på att hålla galoppen och räkna galoppsprången fram till hindret. Blir så mycket lättare att hoppa om han galopperar och och jag an räkna ut var han kommer att hoppa av. Vi ska fortsätta träna på avståndsbedömmningen eftersom att han nu hoppar av väldigt onödigt tidigt.

Nästan alla hopp blev fina och mjuka, han hoppade lite högt men jag hängde för en gångs skull med. Ibland blev det lite för kul för att kunna galoppera, ist hoppade han upp och ner, men såfort jag svängde upp mot oxerna blev det galopp. Han är så snäll som hoppar även fast jag förstör för honom nä jag tvekar och varje gång vi kommer mot hindret vill vända bort igen.

För varje gång vi hoppar går det mkt bättre, träning ger färdighet! Ska försöka hoppa en gång i veckan nu för att verkligen få in det. Johanna har erbjudit sig att köra oss och träna oss på Mantorps terrängbana någon dag vilket ska bli galet roligt! :D





Avslutade på 90 cm vilket jag tycker är lagom, men visst är han en bra bit över?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0