PREMIELÄRT SCHEMA

När jag planerar hur jag ska träna Sunny tänker jag mest ut att tex. i dag rider jag ut och i morgon rider jag dressyr. Jag varierar ridningen mycket och rider aldrig på banan två dagar i rad, hellre rida ut för mkt än för lite. Men på senaste tiden har det blivit för många slappdagar och vad-jag-känner-för-dagen-dagar om ni fattar.

Nu har ja tänkt att varje vecka sätt upp ett schema och verkligen försöka följa det. Speciellt med tanke på hans reahbilitering. Man ska försöka att inte träna samma musklr två dagar i rad eftesom att musklena behöver vila för att kunna bli starkare. Det är dock väldigt svårt eftersom att vrje gång man rider hästen i form tränar man ju samma muskler, och jag vill iaf att min häst nästn alltid ska arbeta i rätt form. Men man kan försöka tänka att manska rida på ett sett hästen är van vid, och sedan några dagar kräva lite extra av musklerna.



Jag är väldigt dålig på att följa scheman eftersom att jag vill göra det om passar mig bäst just då. Men för Sunnys bästa ska jag försök hålla det! För att vara lite snäll mot mig sälv kallar jag det för premielärt schema, haha.

Söndag: Dressyr
Måndag: Uteritt - skritta i skogen
Tisdag: Galoppträna på skolans travbana
Onsdag: Tömkörning
Torsdag: Vila
Fredag: Uteritt - träna på samlingen i galoppen
Lördag: Markarbete med bommar och studs
Söndag: Uteritt - skritta i skogen

Veckan efter ska jag försöka planera in löshoppning och dressyrlektion blandat med klättring, skritt i skogen och galoppträning! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0