PROGRAMRIDNINGEN

Jag fick rida Gullan idag på programridningen, hästen jag önskade som nr1. Jag är nöjd, trots att det var ganska misslyckat. På framridningen var hon galet seg men jag fick fram henne lite mer sen, galoppen saktade hon av i nr hon kände fört och jag hade kramp i magen. Inne på banan red jag fel väg (lovar att ingen var förvånad) och så saktade hon av i ena galoppen. Men vafan, jag överlevde och det var rolig!

Vi fick inga poäng och ingen procent utan baar muntlig feedback och skriftliga kommentarer. Det Stefan sa efter ritten var mest att det såg fint ut men att grunt tempot var dåligt och att jag ska våga rida på mer istället för att låta henne gå i sin takt. På den skriftliga kommentaren på slutet av protokollet stog det "ett program med mjuka övergångar mellan de olika gångarterna. Vill ha lite mer energi i travprogrmmet!".

Jag är faktiskt jättenöjd iaf. Visst att hästen gick lite långsamt och var lite seg men hon gick iaf frammåt, man ska vara glad för det lilla. Jag visste ju att jag skulle få de kommentarerna om tempot och jag förstår varför. Något jag är väldigt förvånad över är att jag inte fick en enda kommentar eller någon kritik om min sits! Kanppt på framridningen heller, lite smått stolt faktiskt. Sitsen är verkligen min svaga punkt, men något jag tränar mycket på!

Texten blir lite lång, men jag måste berömma Gullan också! Hon är verkligen en fin häst, välutbildad och gör allt man ber henne om. Det bästa med henne är att hon är så himla mjuk och fin att ha i handen, hon hänger sig inte och man behöver aldrig ta tag i henne! Det är en väldigt viktig sida för en bra och trevlig häst enligt mig. Det kompenserar upp att hon är seg och saknar frammåtbjudning ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0